About

Dashboard Follow Homeland

29 September 2015

Mudah.Com memang mudah

Assalammualaikum.
Laman web mudah.com ni untuk orang yang nak jual dan beli barang. Shopping online. Ada banyak barang terpakai dan ada yang baru. Ayah aku pernah jual dan pernah beli melalui mudah.com ni. Ayah aku pernah jual motosikal dia. Jual dekat orang Perak. Penang ke Perak. Jauh la jugak. So, pengangkutan terbaik keretapi. Barang yang ayah aku pernah beli monitor komputer. Semua barang yang ayah aku beli tak guna pos. Dia akan pegi ke tempat orang yang nak jual tu. Selalunya area Kedah dengan Penang saja. Perak pun pernah. Fyi, tayar kereta pun ada jual. Hehe.

Ayah aku penah beli pc komputer dekat Kedah. Beli dekat pelajar Amidst Univercity. Nigiria wehhh dan dia Islam. Dia tahun last dah sebab tu nak jual. Nak cakap bahasa Melayu dia bukan tahu sangat, kena speaking. Haha. So, masa beli tu aku, ayah aku dengan mak aku saja pegi. Masuk dalam Amidst University tu punyalahhhh besarrr wehhh. Memang penatlah kalau jalan kaki tapi kami naik keretalah masuk dalam tu, sampai ke asrama dia. Nak beli bukan boleh jumpak macam tu saja. Nak kena jumpak warden dulu. Maklumlah orang asing. Paham-paham sajalah. Lepas test apa semua baru balik.

Ayah aku cakap beli barang melalui online ni ada buruknya jugak. Bahaya kalau beli tetapi tak test dulu. Lepas tu yang murah jadi mahal. So kena compare dululah harga barang tu dulu. Ayah aku ni teliti orangnya. Dia cek habis-habisan. Harga, jenis, tiru ke original apa semua. Baru dia beli. Calculator 570sf yang aku guna masa SPM tu pun beli melalui mudah.my tawu. Baru punya, bukan terpakai. Beli dekat pemborang. Bila beli dekat pemborong harganya murah la sikit. Tapi taklah adalah murah sangat. Warenty pun ada. Barang terpakai yang ayah aku pernah beli tv. Jenama Sharp. Beli masa aku tingkatan tiga kut. Sampai sekarag boleh guna. Tapi tak guna dah sebab dah ada 3 tv. Jenuh nak bayar bil elektrik. Hehe. Btw, bila dah beli terpakai ni tak adalah warenty. Nasiblah. Tapi masa beli tu ayah aku cek dulu.

Barang yang dalam mudah.com tu tak semestinya terpakai. Ada yang ambik gambar barang pastu letak dalam mudah.com tapi dia ada kedai sendiri. Cuma nak promote. Tapi pape pun beware. Mesti ada yang kaki tipu.