About

Dashboard Follow Homeland

14 March 2013

Buat kek #2


Assalammualaikum.
*Fuhhhh* Tiup blog yang nak berdebu sebab lama aku tak kemaskini. Err. Ni aku nak bagitawu ni, sedih sikit. Sikit sajalah. Lappy aku kena format weh. Sebab tu aku tak update. Online pun kejap-kejap saja guna komputer. Harga kena format? Cuba teka. Hihi. Aku kena bayar 40 hengget untuk lappy tu saja. Ayah aku cakap selalunya dalam RM30 saja pun. Hmm. Tapi oklah jugak sebab aku berpuas hati. Dia letak software. Macam-macam pulak tu. Siap ada antivirus. Dua tahun lepas kena format jugak. Tapi tak letak apa langsung. Tapi RM20 jelah.

Bila on saja terus rasa macam -______-  Mula-mula aku godek dekat file, document apa semua. Heeelang habis mood aku bila tengok tak ada pun dia simpan. Esok tu kan, aku cari lagi. Rupa-rupanya dia simpan. Entah macam mana aku tengok kemarin tak ada pun. Hehe. Tapi yang texture dengan background yang aku download dari internet dia tak simpan.  habis background, texture yang aku suka. Nasib baik drama korea, movie dengan gambar kenangan dia simpan.

Neh, aku nak cerita macam mana boleh sampai kena format. Tengahari tu aku dia syiokkknya download laaah drama korea. Mula-mula okay saja. Bila nak download episode 2 dia jadi hang. Sampaikan nak shut down pun tak boleh. Huhhh! Bila aku on balik nak guna Google Chrome tak boleh, nak bukak My Computer pun tak boleh pun tak boleh. So hantar kedailah. Aku nak jugak tawu apesal boleh jadi macam tu. Tapi tak sempat nak tanya. Hmm hmmm hmm. Cuba klik sini untuk tengok penyebab laptop 'hang'. Aku tak tawu mana satu punca 'hang' haritu.

Ehem. Tajuk entri nih pasal cerita buat kek. Tapi terasa nak cerita lappy kena format. Hihi. Harituuukan aku dengan mak aku buat kek. Kek coklat kukus. Alaaah, yang biasa korang tengok dekat mana-mana kedai tu. Nak buat senang saja pun. Tapi kalau tak tawu buat tak menjadi jugak kan. Sebelum ni mak aku dah pernah buat. Kali ni mak aku buat letak ising.



Macam nilah jadinya bila tambah ising. Buat banyak layer. Tapikan, aku lebih suka makan yang tak ada ising. Hehe.

Okay. See u later. Hihi :)

No comments: