About

Dashboard Follow Homeland

30 March 2013

Masak mee goreng

Assalammualaikum.
Tadi aku duduk rumah dengan adik aku saja. Tu pun adik aku tu kejap dia keluar kejap dia balik. Ibu ayah dengan adik-adik aku yang lain pegi Kulim, Kedah. Dyorang pegi servis kereta. Aku dah pernah pagi tempat servis kereta Toyota tu. Tunggu lama sementara nak siap sevis ==' Tapi nasib baik dia punya tempat terbaik. Hehe. Lepas dyorang pegi servis kereta dyorang pegi terus Sungai Petani. Repair apa yang patut dekat rumah sana. Sejak cuti sekolah seminggu ni ibu dengan ayah aku rajin betul ulang-alik ke sana. Ada dua tiga hari lepas aku tidur sana. Rumah tu rumah taman.

Okeh, petang tadi aku rasa lapar. Aku masak mee goreng. Aku guna resepi mee goreng yang ibu aku selalu ajar. Bahan semua ada aku pun masak sajalah. 100% air tangan aku sendiri tanpa bantuan ibu aku. Memang aku puas hatilah. Hehe. Percubaan yang baik. Dan aku rasa mee goreng kali ni memang paling sedap dari sebelum ni. Haha. Aku buat sikit saja. Tak banyak sangatlah. Sebab kami dua saja duduk rumah. Ibu ayah dengan adik-adik aku yang lain malam baru balik. So aku buat untuk dua orang makan. Adik aku balik rumah dia makan. Sampai habis. Hehe.

Tadaa!! Ni hasilnya. Hikhik.
Cara nak masak mee goreng ni bukan susah mana aku rasa. Bila dah tawu buat bolehlah perbaiki mana yang kurang. Tapi kena cuba banyak kalilah. Selalu aku letak daging tapi kali ni aku letak ayam, ada telur pastu tauge. Tauge sampai tak nampak rupa tauge dah pun. Hehe. Sebelum ni aku dah pernah buat. Tapi rasa tak sedap mana. Aku nak makan aku sendiri tak lalu. Haha. Tapi kali nih, aku makan rasa sedap. Puji diri sendiri pulak. Lol. Btw aku suka mee goreng yang macam ni. Mee goreng yang basah sikit. Bila aku dah ada keyakinan bolehlah aku buat untuk makan satu family. Lepas nih nak cuba masak bihun goreng pulak.

Okay, see u later :)

No comments: