About

Dashboard Follow Homeland

17 March 2013

Restoran Nasi Lemak Ayam Kampung Ipoh


Assalammualaikum.
Hari Ahad lepas kan, aku pegi Ipoh. Aku, family aku dengan mak saudara aku dan anak dia (sepupu) dari Siam. Pegi makan dekat Restoran Nasi Lemak Ayam Kampung. Fyi ye, restoran ni famous dekat Ipoh. Tanya je orang-orang Ipoh. Mesti tawulah. Hehe. Btw, ni kali pertama aku nak pegi makan dekat situ.

Mula-mula sampai kan, senang saja jumpak. Pegi awal sangat dia tak bukak lagi. Dia baru nak susun apa semua. Masuk tu singgah solat dulu sebab dekat situ ada tempat solat. Lepas tu kami ronda Ipoh sekejap sementara restoran tu nak bukak. Lepas tu nak pegi balik restoren tu sesat wehh -,- Pusing merata. Jalan dia sehala. Jenuh betul cari. Nasib baik ada pakcik ni. Dia tunjuk kan jalan. So, follow je dia.

Tingkat dua. Ni rasanya untuk tempahan je sesuai. 
Lepas masuk tu, order lah. Ingatkan bila nak makan restoren macam tu nak kena tunggu lama. Tapi sekejap saja. Bagus betul. Haha. Pekerja dia ramai wooo. Tapi rasanya semua dari Selatan Thai. Aku tak tawulah hujung pangkal apa semua macam mana mak saudara aku tu boleh kenal rapat dengan tauke ke pembantu restoren tu. Restoran tu aku ingatkan jual nasi lemak saja. Rupa-rupanya menu dia punyalah banyak. Luas betul restoran tu.


Sebab kenal, kami makan dia bagi murah. Huahua! Bayar dalam RM 30 kalau tak silap aku. Untunglah pegi dengan mak saudara aku ni. Dapat discount. Haha. Haaa, nak pegi? Tengok alamat dalam resit atas ni.

Okay. See u later :'D

Note : Web nak download movie kena tutup pulak dah. Hadoiii!

No comments: