About

Dashboard Follow Homeland

30 March 2013

Kad pengenalan baru


Assalammualaikum.
Baru-baru ni aku pegi pejabat Jabatan Pendaftaran Negara dekat Bandar Perda. Aku pegi dengan kawan aku saja. Mak aku kata aku dah besar. Haha. Sampai dalam tu ambik number giliran. Tak boleh nak duduk sebab penuh. Biasalah tempat macam tu. Duk sekejap tu kawan aku nampak dua orang lagi kawan. Pegi dekat dyorang. Nasib baik lepas sekejap tu ada tempat kosang. Kalau tak berhimpit dengan kawan-kawan aku. Hehe. Duduk senerai kami, empat orang.

Gelak sana sini. Haha. Lepas tu sampai giliran dyorang. Sekejap saja dyorang pegi dekat kaunter tu. Kawan aku pun datang sebab nak buat ic baru. Tapi kerani tu cakap kena genap 18 tahun ke atas baru boleh untuk buat ic baru. Pastu suruh dyorang tunggu aku sebab aku cadang nak pegi Jusco. Alang-alang dah sampai situ. Pegi sajalah.

Aku nak buat ic baru. Cukup umur 18 tahun kena tukar ic. Nak kata wajib ke tak tu aku tak pasti. Tapi bila korang nak buat passport kena guna ic baru untuk 18 tahun ke atas. Bulan lepas aku ada pegi imegresen. Nak buat passport. Dia kata kena guna ic baru. Tempoh nak buat ic tu dalam sebulan. Dalam proses nak buat ic baru tu dapat ic sementara kalau ada urusan. Kalau tak ada urusan rasanya dia tak bagi kut. So bolehlah buat passport dalam tempoh sebulan tu guna ic sementara.

Selesai urusan aku kami pegi Jusco. Makan sekejap pastu mak aku call suruh beli cd game dekat adik aku. Pastu pegi Pacific Megamall pulak. Hehe. Lepas selesai beli baliklah. Masa nak balik jalan punyalah sesak. Naik motor pun sesak. Hehe. Balik rumah tu memang letih sangat. Btw, pagi tu aku pegi sekolah. Tengok latihan kawad lepas tu jumpak counselor sekolah. Balik pun tengahari. Keluar pulak pukul 2 petang. Balik 6 petang. Malam tu aku tidur awal. Hehe.

Hhmm. Lagi sebulan kena pegi balik untuk ambik ic baru.

Okay, see u later :)

No comments: