About

Dashboard Follow Homeland

10 April 2016

Drama Melayu


Assalammualaikum semua.
Aku sejak duduk rumah ni kan, keja kedua aku download drama. Maklumlah masa dekat u dulu takda tv. Nak tengok pun kena download. Huhu. Kalau drama korea banyaklah jugak. Yela boleh tukar-tukar dengan kawan. Tapi tak banyak drama melayu yang dyorang tengok. So bila tanya pasal artist yang baru sejak kebelakangan ni aku tak berapa kenal. Baca paper pun kurang. Haha. Memang aku tak update langsunglah pasal artist dekat Melaysia ni. Ada pun aku tengok dekat twitter, fesbuk and social media yang lain. Aku jugak jarang online fesbuk time dekat u dulu. Itu yang kurang tahu sangat. Balik rumah time cuti semester pun aku kerja.. So bilanya aku dapat follow drama melayu dekat akasia or whatever..

Kawan aku adalah jugak download drama melayu. Aku tengok pun kejap je sebab tak minat dengan pelakon baru sekarang ni. Lakonan dyorang tak mantap langsung. Sebab tu aku lebih tengok korean drama. Haha. Bukan nak banding ke apa.. Tapi memang bagi aku pelakon korea bila berlakon memang mostly best. 

Tapi bagus jugaklah pelakon Malaysia ni, sebab dyorang tak plastik. Artists korea ni boleh dikatakan semua plastik. Hehe.,

Aku malas nak tengok sebab kebanyakkan drama adaptasi dari novel. Tahu tahu sajalah bila dah adaptasi ni macam mana kan. Asyik jalan cerita yang  sama jee. Cuma olah sikit. Bosan tawu takk. Benci > kawin paksa > gaduh manja > sweet > orang ketiga > happy ending. Boleh dikatakan banyak cerita macam tu. Yang nak bagi impak besar pun bergantung pada pelakon tu.

Okay then, bila tengok drama korea je rasa macam tak support langsung drama melayu pulak.  Then aku cuba tengok drama melayu sejak duduk dekat rumah ni. Haha. Tak follow dekat tv sebab aku malam nak tunggu time dyorang tu.,haha. So habis je cerita tu aku tengok review. Bila banyak comment cakap best aku akan download.