About

Dashboard Follow Homeland

14 February 2013

Buat coklat untuk hantaran

Assalammualaikum.
Banyak hari dah aku tak blogging dalam blog ni. Sebab asyik post dalam offial blog saja sampai tak sempat nak bercerita dalam blog ni. Actually aku tengah cari idea nak edit offial blog tu sebab jemu dehhh aku tengok. Dah sebulan lebih tak tukar. Tapi idea sekejap ada, sekejap tak ada. Warna aku dah pilih. Cuma tunggu masa saja nak edit bila. Hihi.

Kemarin aku dengan mak aku buat hantaran untuk kenduri anak kawan mak aku. Kemarin pun buat hantaran tu cepat-cepat sebab petang kemarin aku ada test kereta dekat IDI. Sebelum pergi IDI dalam pukul 3 petang aku tolonglah mak aku buat hantaran tu. Sambil-sambil tu kawan aku Anis datang rumah aku. Duduk dekat dapur lagi. Hehe. Hari ni dia kena balik PLKN dah.

Tengahri tu aku pergi Bandar Perda dengan mak aku. Pergi beli barang nak buat hantaran tu lah. Nak pergi kedai kek yang lain tapi jumpak kedai kek lain. So, pergi kedai tu. Kedai kek tu baru bukak. Tahun lepas kalau tak silap aku. Baru lagi. Masuk dalam kedai kek tu macam-macam ada. Alangkah indahnya kalau aku pandai buat kek. Lol. Sebab barang dalam kedai tu macam-macam benda ada.

Masuk dalam tu cari acuan coklat, coklat yang papan tu, kotak letak coklat dengan apa benda entahlah, aku nak sebut pun tak taw. Hehe. Tapi tetiba mak aku nak beli timbang buat kek sebab timbang buat kek dekat rumah rosak. So beli apa semua sampai RM 60+. Kedai tu diskaun jadi RM50+. Balik tu mulalah buat. Alah, senang saja pun. Hehe. Aku dah pernah buat dengan classmate aku. Boleh baca entri ini. Hihi.

Tadaaa. Tengah picture atas ni. Hasil coklat yang aku dengan mak aku buat. Yang nak ikat reben tu bukan siap lagi. Tapi aku dah ambil gambar. Reben tu ikat sendiri tapi tak lekat lagi. Simple kann. Tak sempat nak hias sebab nak kena hantar awal. So, hantar yang ni saja.

See u later :')

No comments: