About

Dashboard Follow Homeland

02 February 2013

Cerita mula-mula guna komputer

Assalammualaikum
Zaman aku kecik-kecik dulu umur darjah empat lima tak tahu pun apa itu internet tapi aku selalu tengok ayah guna komputer . Masa tu tak ada lagi lappy lagi . Komputer pun jenis monitor dia besar. Tapi sekarang , adik aku yang darjah dua pun dah pandai main game dekat lappy pulak tuh. Okay. Bila darjah empat atau lima baru aku guna komputer tapi tak tahu guna internet. Aku tahu guna paint. Lukis gambar bungalah, keretalah, oranglah tapi semuanya buruk. Haha. Satu lagi micosoft word. Lepas tu up sikit, dah tahu guna internet sebab ayah aku ajar. Masa tu aku ayah aku langgan ke apa entah untuk jawab soalan macam-macam subjek (UPSR). Laman web tu pun aku dah lupa.

Tapi bila dah bosan datang aku print lagu. Hah, dah ada print, habiskan ink print lagu-lagu pulak. Lepas print lekat dalam buku log. Saja suka-suka . Rasa macam hobi pulak. Buku lirik lagu tu ada sampai sekarang tahu. Ahaha. Tapi umur time tu dah darjah enam. Lepastu saya main game barbie yang tukar-tukar baju tu. Terserlah kebudakkan disitu. Lol. Main tak jemu pulak tu . Time tu aku duduk rumah flat . Duduk flat memang bosan. So, aku main game dalam rumah saja. Adik-adik aku main playstation. Jadi tak adalah nak berebut komputer dengan aku. Hikhik. Penuh cd game dekat rak tv. Terus terang aku cakap, masa duduk flat aku tak ada langsung kawan yang selalu boleh aku sembang. Tapi cuma sekadar sapa tu adalah.

Bila dah darjah enam tu mulalah ada Myspace. Zaman kegemilangan Myspace. Tak online tak sah. Hahaha. Sambil-sambil tu online Frindster. Actually saya register Myspace dulu lepastu Friendster. Mulalah kenal dia tu dia ni. Sampai sekarang ada yang saya masih contact. Tapi sorang dua sajalah .Asyik Myspace saja aku mulalah naik bosan. Lepas tu register blog . Dah ada blog aku tak aktif sangat sebab time tu tak banyak sangat yang ada blog. Kalau ada pun umur tak sebaya aku. Nak edit blog pun aku tak tahu sangat time tu sebab tak banyak blog sediakan tutorial macam sekarang.

Masa tu jugak aku sign up fesbook. Tapi tak popular langsung. Sampaikan kawan aku cakap fesbook tu untuk orang dewasa memandangkan masa tu umur aku baru 13 tahun. Haha. Sekarang ni tua muda dah ada fesbook. Lepas tu bila nak buat header blog aku guna photobucket. Edit dekat situ. Sebab masa tu aku tak tahu guna photoshop apa semua. Bila dahup sikit buat tutorial pastu sambil-sambil tu belajar guna photoscape dengan photoshop. Aku belajar photoshop dekat blog Wan Hazel.

Okay, panjang lebar aku cerita. Maybe ada bahagian II. Haha. See u later.

No comments: