About

Dashboard Follow Homeland

03 February 2013

Nak belajar buat kek, piza dengan roti


Assalammualaikum
Tahun lepas mak aku daftarkan aku kursus buat kek ke piza atau roti aku tak ingatlah. Kursus tu hari Ahad. Masa tu aku sibuk dengan trial SPM sebab trial nak dekat dah so ada macam-macam program teknik menjawab apa semua. Aku ingatkan hari Ahad timetable free memandangkan kursus tu hari Ahad, tak ada program apa. Rupa-rupanya minggu tu hari Sabtu dengan Ahad ada teknik menjawab. Hehh. Memang terpaksa jugaklah lepaskan peluang pergi kursus tu. Demi SPM tak apalah. Hihi. Dah daftar dekat kawan mak aku tapi belum bayar bagi la.

Aku memang nak sangat belajar buat kek, piza dengan roti. Walaupun ada google atau majalah aku tetap nak tengok yang depan mata punya. Hehe. Dekat mana lagi ada kursus macam tu aku pun tak tahu nak cari.

Mak aku suggest dekat aku pergi kerja dekat mana kedai yang buat kek, piza atau roti. Sambil-sambil tu aku boleh cari pengalaman sementara tunggu result SPM keluar. Mak aku cakap jugak better pergi kerja terus dari pergi kursus. Walaupun penat kerja tapi duit masyuk pastu boleh belajar. Hehe. So, aku pun pergilah cari kedai yang jual kek, piza atau roti.

Hari Selasa haritu aku pergi Tesco dengan kawan aku. Memandangkan kawan aku ada yang kerja kat Tesco aku suruhlah dia teman aku. Dalam Tesco tu adalah kedai kek, roti dengan piza. Aku pun trylah tanya. Masa aku masuk tengok tu banyak je pekerja dia =,= . Nampak umur sebaya dengan aku pulak tu. Lepas tanya pekerja dia, dia kata supervisor kata dah tak nak ambil pekerja. Pastu masuk yang dalam Tesco pulak. Tanya dekat office dia. Lepas isi surat apa semua dia terus contact bahagian yang aku mintak tu. Dia kata bahagian yang aku mintak tu dah full. Erghhhh ! Lepas tu dia kata dia nak laki saja. Aku pun balik sajalah. Tunggu apa lagi. Nak cakap kecewa tu taklah kecewa sangat cuma aku nak belajar buat kek, piza dengan roti saja. Kalau tak dapat kerja aku boleh pergi kursus. Tapi entah nak cari dekat mana kursus tu. Tak nampak pun ruang iklan kat mana-mana tiang pun. Lol.

Haritu buat piza dengan mak aku. Memang nampak sedap habis walaupun belum masak. Haha. Lepas tu letak dalam microwave. Entah macam mana tak tahu nak agak dia punya time jadi garing semacam saja. Hahaha. Makan yang bahagian tengah okaylah jugak. Hehe. Tak apa. Orang cakap percubaan kali pertama tak menjadi buat sekali lagi. Nanti dah lama-lama buat jadilah. Hehehe.

Okay. See u later :)

No comments: