About

Dashboard Follow Homeland

17 February 2013

I miss my primary school


Assalammualaikum
Entri ni aku dah post dalam offial blog. Tapi aku dah delete dan aku re-edit balik entri tu dan post dalam blog ni.

Tahun 2002 aku darjah satu. Pergi sekolah tak pakai tudung -_- dan bawak beg roda yang popular time tu. Haha. Kawan-kawan ada, aku pun nak jugak. Hihi. maklumlah budak lagi time tu. Tocang mesti naik dua atas kepala aku ni. Aku masuk sekolah tu daftar lewat, so duduk kelas belakang sekali. Perghhhh ! Terima sajalah. Lagipun bukan majoriti budak tak pandai dalam kelas tu. Kelas saja belakang. Yang aku ingat cikgu BM aku saja. Yang lain ingat-ingat lupa .

Naik darjah dua aku pindah duduk kelas depan sekali. Haha. Tak sangka woo dengan keputusan final exam darjah satu sebab tu dapat naik kelas. Mula-mula aku tak tahu kelas aku yang mana satu lepas time nak masuk darjah dua tu. Aku ikut kawan aku duduk kelas dia. *nampak sangat macam budak tak tahu apa ==' . Cikgu panggil nama, nama aku tak ada. Pastu cikgu pi kelas sebelah. Rupa-rupanya kelas depan. Darjah dua sekolah aku ada dua sesi. Darjah dua kena sebelah petang.Tengahari aku pi sekolah. Balik pukul 6 kalau tak silap.

Naik darjah tiga turun kelas kedua. Haha. Apolah. Darjah tiga aku tak ingat sangat apa yang berlaku. Btw, aku dah start pakai tudung pi sekolah. Then, yang aku ingat dalam kelas tu kawan-kawan memang best sangat. Start situ kawan dengan budak laki. Maksud aku kawan rapat sikit. Hehe.

Bila final exam aku masih tak dapat naik kelas depan lagi. sedih sedih sedih. Masuk kelas number dua. Maintain sampai darjah lima. Darjah empat pun aku tak ingat sangat, yang aku tahu aku selalu beli majalah dekat cikgu BM aku. Harga RM 3 kalau tak salahh. Sebab minat nak baca cerita kartun dalam tu punya pasal terpaksa jimat cermat bila nak makan time rehat. Pastu darjah lima memang nakal. Sebab tahun depan darjah enam. Mula la naik kepala. Hehe. Kelas aku selalu buat hal. Main itu, main ini. Lawak la kalau ingat balik. Lol.

Tapi yang paling best setiap kali exam mesti aku dapat antara number satu sampai tiga. Haha. Masuk darjah enam naik kelas. Yahoooo ! Tapi agak malanglahh bila cakap pasal kawan-kawan. Sebab kawan-kawan kelas depan majoriti sombong. Bila duduk dalam kelas tu macam ada puak-puak pulak. Cikgu kelas memang paling best. Kelas aku memang sentiasa dapat number satu bila keceriaan kelas. Dah darjah enam tu senior segalanya laa. Haha. Start darjah enam macam-macam program lah ada. UPSR punya pasal la.

Masa darjah enam dalam kelas aku selalu timbul kes cinta cintun nih. Start la couple sana sini. Tapi yang kunonya aku ni sampai couple pun tak tahu lagi time tu. Haha. Nak habis darjah enam baru tahu maksud couple sebenarnya. Pastu exam UPSR. Dah habis tu horeyyy ^_^ . Start darjah enam jugak la aku dah pandai buli orang. Haha. Jahat jugak ye aku ni kalau ingat balik. Haha. Tapi sekarang dah tak buli orang la. Haha .

Darjah empat aku dapat jadi pengawas library. Maybe sebab aku suka pinjam buku cerita dekat library. Pakai baju warna coklat pudar, pastu pakai tali leher. Rasa smart habis time tu. Haha. Aku  rumah Syahbandar, warna kuning. Selalu dapat tempat terakhir. Tapi bila aku darjah enam rumah Syahbandar tempat pertama terus. Kali terakhir aku rumah kuning. Pastu setiap tahun mesti ada nurse datang bawak anak-anak buah dia nak cabut gigi. Haha. Seingat aku rasanya hanya sekali saja gigi aku dicabut. Hehe. Nyampah betol time tu !

Start darjah tiga aku mula kenal dengan seorang ni (laki). Aku kawan dengan dia lain dari aku kawan dengan laki yang lain. Memang banyak aku ingat sebab selalu dapat surat dari dia, macam mesej. Maklumlah time tu manala guna henpon lagi. Tapi tak maulah cerita panjang-panjang. Tu hanya dalam diari. Haha . Lagipun tu kenangan. Naik sekolah menengah dia ada jugak ==' . Tapi dia dah tak macam yang aku pernah kenal sebelum ni sebab perangai berubah. Heee. Start darjah enam aku dah tak mau ingat dia, UPSR katakan. Lepas tingkatan dua kut kisah tu timbul semula sebab amyy kawan aku tanya pasal dia. Fikiran aku terus melayang ingat kisah-kisah lama. Haha. Okay, stop about this. Hihi.

Lepas habis UPSR pi rombongan. Rombongan yang tak dapat aku lupakan. Pegi pakai baju kurung (baju sekolah). Pelik sebab tak pakai baju PJ. Rimas betol time tu. Haha. Naik sekolah menengah rombongan apa pun aku tak pegi. Selama enam tahun aku berada disitu. Tak sangka sudah hampir lima tahun lebih aku tinggalkan sekolah rendah. Memang rindu dengan suasana semua tu.

Okay, See u later :)

No comments: